Friday, December 20, 2013

Sketsa Dalam Kereta..





Emak: Anak2 mama tahu tak sepanjang petang ni perut mama sakit sangat.. sepanjang perjalanan balik tadi puas menahan kesakitan jalan sesak hujan pulak...

Abang: Kesian.. Mama tak pergi klinik ke? Tak pe dugaan tu Allah nak bagi pahala

Adik: Kan tadi mama pegi klinik doktor tak cocok.. tadi saya tak pergi sembanyang Jumaat.. mama kata kalau solat di masjid atau surau berjemaah setiap waktu mama bagi RM5 kan.. saya minta RM2 je lah.. nak beli topi dan beg boboiboi

Abang: .. saya tak mau duit.. saya ikhlas untuk mama..

Emak: Ishh banyak pula bumper sepanjang jalan ni.. perut ni dahla senak..

Abang:..Oops saya put put..

Adik:  Tulung.. gas beracun.. ehekehek...

Emak:..^*^#~**.. Cu dengar suara budak ni mengaji (mengalihkan fokus mereka kerana di radio berkumandang bacaan ayat suci AlQuran).. suaranya merdu.. Ya Allah mama doakan anak2 mama juga pandai membaca AlQuran semerdunya dan juga memahami tafsir bacaan ayat suci AlQuran tersebut..

Abang: Aaamiin Alhamdulillah terima kasih mama doakan kami macam tu.. 

Emak: 'terkelu' 

Adik: sayang mama..

Emak: ^*^#~** (fenin melayan karenah melebihi senak perut)


No comments:

Post a Comment