Wednesday, December 4, 2013

SentuhanMu



Betul Tak?  Ada sapa berani bantah..

Persepsi kita bagai dah ditanam2 berakar umbi yang tegar setiap masalah atau musibah atau dugaan merupakan balasan atas dosa kita atau disebabkan ke'malang'an kita atau 'dah ditakdirkan buat cam ne pun tetap akan jadi gitu juga..'... tak baik berprasangka sebegini ..Itu lah.. sebenarnya inilah antara cara2 atau pendekatan Allah swt menyentuh kita dengan kasih sayangnya.. 

Ini tidak... Bila dapat durian runtuh.. bukan main gembira lagi.. Alhamdulillah bukanlah perkataan pertama ni diucapkan betul tak..ni cepat2 dail no yang tersayang tak sabaq nak bagi tau...ada ka patut..

Maka marilah kita berubah jangan ditunggu air bah baru terkial2 nak mencari jalan penyelamat.. sebab penyelamat pun sedang sibuk dengan urusan yang telah dirancang...jalan selamat memang sah2 dah tak jumpa.. (ni bertemakan banjir yang telah melanda Pahang Johor dan kawasan sewaktu dengannya)..

Bertapa bertuahnya kita andai mendapat sentuhan kasih sayang Sang Pencipta dan Yang Maha Berkuasa...hambaNya yang terpilih antara zilion makhluknya sejak Adam dan Hawa tercipta..

No comments:

Post a Comment