Sunday, December 1, 2013

Hadiah Berzaman Rasulullah saw buat Aisyah ra

Assalam alaik..

Bismillah..

Dikatakan antara ilmu yang diwariskan oleh Baginda Rasulullah saw kepada isterinya Aisyah ra adalah doa penting untuk kebaikab hidup di dunia dan di akhirat,,, Berikut makna doanya..(tak jumpa pula dalam bahasa Arab)..

Ya Allah,
Aku memohon kepadaMu seluruh kebaikan,
yang disegerakan (di dunia) mahu pun yang diakhirkan (di akhirat)
yang daku ketahui mahu pun yang tidak ku ketahui

Dan daku berlindung kepadaMu dari seluruh keburukan
yang disegerakan (di dunia) mahu pun yang diakhirkan (di akhirat)
yang daku ketahui mahu pun yang tidak ku ketahui

Ya Allah,
Aku memohon kepadaMu seluruh kebaikan 
yang pernah dipohonkan oleh hambaMu dan NabiMu Muhammad saw kepadaMu

Dan daku berlindung kepadaMu dari seluruh keburukan
yang hambaMu dan NabiMu Muhammad saw berlindung kepadaMu darinya

Ya Allah,
Aku memohon kepadaMu syurga dan segala hal 
yang mendekatkan kepadaNya baik berupa ucapan atau perbuatan 

Ya Allah,
Aku berlindung kepadaMu dari neraka dan segala hal 
yang mendekatkan kepadanya baik berupa ucapan atau perbuatan 

Dan aku memohon kepadaMu
agar menjadikan setiap ketetapan (takdir)
yang Engkau tetapkan untukku sebagai (takdir)kebaikan... 

Aaamiin                    



(Hadis Riwayat Ahmad, ibnu Majah, Ibnu Abi Syaibah dan sebagainya..

No comments:

Post a Comment