Tuesday, October 29, 2013

7 Zikir ..Ngat Yin Seng Mata Kaji Semaring Seng Rezqi

Assalam alaik..

Bismillah..

Kura2 benor teman edit entri untuk belajar tajwid tu.. yelah mana bo sembarang2.. editor perlu faham dan jelas dulu.. ni nak exam tak lama lagi...anyway divert my attention jap.. ssebenornya marah ke mata ni.. asyik kuyu je.. macam tak cukup2 tdo..dah rasa badan ni bagai sedang di pam2.. adoiii..

Ada catatan dalam fb so kita ambik dan kita kongsi sebagai penyeri blog ini. Dikatakan terdapat 7 zikir yang boleh membuka pintu2 rezeki (ini hanyalah salah satu daripada berjuta batu  berbilion lemon usaha yang boleh kita lakukan untuk meningkatkan rezki kehidupan kita tak semestinya dalam bentuk wang ringgit..k)

1. Rajin2la dan perbanyakkan baca 

Barangsiapa sukar atau lewat kehadiran rezekinya perbanyakkanla ungkap tersebut. (Hadis Riwayat At Tabrani)

2. Basahkan tekak tu bukan dengan ayaq tetpi dengan ungkapan..

Barangsiapa membaca kalimah tersebut mudah2an mengurniakannya keamanan dari kefakiran dan menjadi penenteram diri dari rasa takut dalam kubur (Hadis Riwayat Abu Nur'aim dan Ad Dailami

3. Melazimi istighfar  

Barangsaiapa melaziminya nescaya Allah akan mengeluarkan dia dari segala segi kesusahan dan memberi rezeki dari arah yang tidak diduga (Hadis Riwayat Ahmad Abu Dawud dan Ibnu Majjah)

4. Membaca surah AL Ikhlas

 Barangsiapa membaca Surah ini ketika masuk rumah  maka berkah bacaan menghilangkan kefakiran dari penghuni rumah dan juga jirang tetangga.. (Hadis Riwayat AtTabrani)

5. Membaca Surah AlWaqiah..Surah ini mengandungi hanya 96 ayat. Barangsiapa membaca surah ini setiap malam tidak akan ditimpa kesempitan hidup (Hadis Riwayat Al Baihaqi dalam Syu'ab Allman)

6. Solawat atas Nabi muhammad saw..


7. Melazimi zikir
 
Dari setiap kalimat itu seorang malaikat yang bertasbih kepada Allah swt sampai hari kiamat yang pahala tasbihnya itu diberikan untukmu (Hadis Riwayat Al Mustagfiri Ad Dar'awat..

Itulah dia saranan2 mendekatkan diri kepada Sang Pencipta.. Dengan izinNya kita dihadirkan di dunia ini agar menjadi hambaNya yang soleh dan tatkala telah sampai waktunya tidak terawal sesaat tidak lewat sesaat jua kita pasti kembali kepadaNya..Dalam tempoh 24 jam sehari 60 minit sejam.. terdapat banyak masa2 yang boleh kita selitkan zikir2 yang dinyatakan dan dalam pada yang sama kita sedekahkan pada orang2 yang sayang tetapi telah terlebih dahul kembali padaNya.. Insyaa Allah sambil berzikir untuk diri dapat juga membuat kebajikan untuk orang lain.. Subhanallah begitu sekali kasihMu Ya Rabb..   

No comments:

Post a Comment