Tuesday, May 13, 2014

Masa! Berhentilah Seketika.. Lelahnya




Bismillah..

Assalamualaikum dan salam sejahtera..

Formal je yea..

Dah lama tidak mencoret.. nak jadikan alasan memang tersedia 1001 sebab musababnya..

Masa berlalu sangat pantas kan?.. Dalam melaksanakan tanggungjawab di rumah dan pejabat serta masa untuk diri membaca buku ilmiah dunia akhirat.. seakan 24 jam yang diperuntukkan sejak kecil semakin tidak mencukupi..
       
Kelmarin usai solat di bilik yang pernah didiami arwah bapaku ternampak susunan buku2 agama yang pernah dibeli dan dibaca oleh arwah.. Sedih.. sayu.. Dulu tidak pernah terbuka hati ini untuk dekat padaNya.. kini ibarat sangat hampir ke penghujung penghunian dunia ini baru dahi terhantuk melihat begitu banyak dan luas sekali ilmuNya yang belum ku pelajari.. entah sempat atau tidak..kalau sempat belum tentu ungat.. kalau nak kekal dalam ingatan perlu amalkan.. Bila dah beramal dari segi perlakuan zahir dan batin minda dan rohaniah..barulah dapat ilmu yang kekal .. jauh sangat perjalanannya ..aduss...
'Ya Allah ku memohon kepadaMu kedekatan denganMu tanpa sebarang musibah. Kasihanilah diri ini dalam qada' dan qadarMu, Lindungilah diri ini dari kejahatan dan tipu muslihat mereka yang jahat durjana, Peliharah diri ini seperti yang Engkau kehendaki. padaMu ku memohon keampunan dan kesihatan dalam melaksanakan urusan agama dunia dan akhirat Dan ku memohon kepadaMu taufiq untuk melaksanakan amal soleh serta keikhlasan dalam beramal. Ya Rahman ku panjangkan doa ini untuk anak-anak dan keturunanku para muslimin dan muslimat mukminin dan mukminat di mana sahaja kami berada....Aamiin"
(Doa ini dipetik dengan sedikit pindaan daripada buku bertajuk Rahsia Dikasihi Allah oleh SAQAJ)


No comments:

Post a Comment