Wednesday, July 23, 2014

Cukuolah Allah bagiku....

Bismillah...

Assalam,

Hampir sebulan berpuasa bila lihat balik blog ni dah bersawang rupanya... terlalu banyak peristiwa yang telah menjadi foto dan nota 'Hari Ini Dalam Sejarah'.. disebabkan terlalu banyak nak dikongsikan sampai kesesakan yang teramat..which one first... hahaha..

Alhamdulillah syukur padaNya wlaupun blog ini sunyi dari entri.. masa yang berlalu digunakan sebaiknya... iqra'.. bacalah.. apa yang nak dibaca?.. suratkhabar!.. ada orang boleh bersabar menatap halaman demi halaman sehingga berjam2.. hinggakan part iklan pun diteleknya.. yang kaki novel.. berguling bersila bersilat sanggup tak makan tak tidur selagi tak khatam novel yang dibaca... sebenarnya mengata diri sendiri..hehehe..itu dolu... sekarang in syaa Allah dah boleh kawal diri..

Banyakkan membaca AlQuran.. dan fahamilah makna dan tafsirnya .. masyaa Allah.. tak ternilai nikmatnya jika kita menghayati kalamNya.. hajat hati nak khatam ngaji dalam bulan Ramadhan.. plan baik punya dah mula 2 minggu awal sebelum menjelang Ramadhan.. lorr ni..  tiba  juzuk 29.. dah kena stop.fitrah... tak tahulah sempat ke idok..dahlah dalam tempoh 10 malam terakhir.. aduss..apapun KetentuanNya, dugaan cubaan anugerah dan rezki kurniaanNya..


Inilah yang kujadikan zikir selain 7 zikir yang selalu dibaca dalam waktu pemanduanku ke pejabat.. nak buek lopeh Subuh tak sompek.. apa pun bila kerap membacanya setiap kesedihan dan apa jua permasalahan yang menimpa... in syaa Allah hati tenang, redha dan bersemangat semula meneruskan kehidupan seperti hambaNya yang lain...

No comments:

Post a Comment